Gedig: Laat dit Reën deur Ronelda S. Kamfer

laat dit reën

laat elke fokken druppel val en my deurweek

almal van julle

bring julle stront

laat die wolke breek

en my verspoel

bring alles

al die blaam

al die wysvingers

bring dit

ek fokken wag

sê dit

gee dit

ek sal net meer suip en kwater raak

julle kan my nie breek nie


elke hond wat my sy pispaal

gemaak het

raai wat


ek staan nog steeds


Ronelda S. Kamfer, Noudat Slapende Honde (Kwela, 2011)


***


Die Digter

Ronelda S. Kamfer is op die 16de Junie, 1981, te Blackheath, in Kaapstad, Wes-kaap, Suid-Afrika, gebore. Sy word tans beskou as een van die beste, nuwe digters in die Afrikaanssprekende kreoolse gemeenskap. Kamfer het grootgeword by haar grootouers (ouma / grootma / oumamma, en oupa / grootpa / oupappa), plaaswerkers in Grabouw, ongeveer 60 kilometer buite Kaapstad. Op dertien moes sy terugtrek na haar ouers in Elsiesrivier, 'n stormagtige voorstad van Kaapstad, gekenmerk deur armoede, geweld, dwelmmisbruik en handel, en bende-oorloë. Haar ervaringe in Elsies het haar sielkundig geraak en geknou, en speel groot rolle in haar lewensuitkyk en digkuns. In 1999, het sy 'n BA-graad behaal, en het sy ook as kelnerin, klerk, en verpleegster gewerk terwyl sy deeltyds gestudeer en gedigte geskryf het. Op hierdie manier het sy dan 'n Meestersgraad in Afrikaans en Nederlands verwerf aan die Universiteit van Wes-kaap (UWK). Kamfer was sterk beinvloed deur die ritmiese rymskemas en digkuns van die oorlede Tupac Shakur, Derek Walcott, Charles Bukowski en Antjie Krog. Sy is getroud met digter, Nathan Trantraal, en hulle het 'n dogter.

Opmerkings