Klassieke Khoekhoense Verhale: Hoekom Seekoei in die Rivier Woon

    Lank gelede, toe al die diere saam in die veld met die Skepper, Bidspringkaan, gewoon het, het die meeste van hulle op grond gewoon en baie min in water, soos riviere. 

    Die warm son het die aarde elke dag gebak, en alle diere het op die een of ander manier daaronder gely. Die meeste diere was slim en het sterk velle ontwikkel om hulle teen die son te beskerm soos pelse, vere, of skubbe. 

    Arme Seekoei se vel was nie sterk nie, en soos hy groter geword het, het sy vel gerek, gestrek en dunner geword. Teen die tyd dat hy volgroeid was, was sy vel so dun dat dit maklik in die son gebrand het.

    Seekoei het elke dag gely.

    Eendag kon hy dit nie meer verdra nie en hy gaan na die Skepper en vra:

    ''Mag ek, asseblief, in die rivier gaan woon?''

    Die Skepper het gesê: 

    ''Ja, vriend, dis 'n goeie idee, maar soos met alles in hierdie lewe moet jy eers toestemming by die Waterkinders (diere van die rivier) vra of jy ook daar mag woon.''

    Seekoei het toe vir Visarend, Krokodil, en Otter gevra: 

    ''Mag ek, asseblief, saam met julle in die rivier kom woon? Kyk my dun vel! Dit is gebrand en seer! Die koel waters sal vir my groot verligting bring.''

    Die Waterkinders is egter bekommerd. Nadat hulle vir 'n rukkie daaroor gedink het, sê hulle toe vir Seekoei: 

    ''Nê, ons kan nie dit doen nie, man. Kyk hoe lyk jy, etse! Jy is groot en vet en sal alle kos in die rivier opeet. Daar sal niks vir ons oor bly nie.''

    Seekoei sê toe vir hulle: 

    ''Moenie bekommerd wees nie: ek eet nie vis nie. Ek eet net gras en plante in die rivier.''

    Maar die Waterkinders is skepties en glo hom nie. 

    Toe sê Seekoei: 

    ''Ek belowe julle: Ek sal elke dag my mond wyd oopmaak sodat julle kan sien daar is nie visgrate of skubbe in my mond nie en, ek sal my mis met my stert strooi sodat julle kan sien daar is nie bene nie.''

    Dít het die Waterkinders oortuig en van daardie dag af het hulle vir Seekoei toegelaat om saam met hulle in die rivier te woon. Seekoei en sy mense hou tot vandag toe sy belofte en maak altyd hul monde wyd oop en versprei hul mis met hul sterte.

***

    Waarskuwing: 'n Seekoei wat ''gaap'', of sy / haar mond baie wyd oopmaak, is gevaarlik. Dit is 'n waarskuwing dat iemand of iets te naby hulle is. Seekoeie is territoriaal en strooi hul mis om hul gebiede af te baken.

    Hierdie verhaal, wat handel oor die belangrikheid van beloftes hou en betroubaarheid, is vertel in Namibië omdat die drie (3) rivier diere, die kloulose otter, die krokodil en die visarend, saam slegs in die Kavango en Kunene riviere aangetref word. Dit word toegeskryf aan die Hai||om inheemse gemeenskap van Namibië.

    Die foto is van Wildlife Credits  

Opmerkings